Jani Toivola ei tiedä miten elämä nyt jatkuu :(
Jani Toivola tipahti Tanssii tähtien kanssa -kisasta eilen. En seuraa kyseistä ohjelmaa enkä tajua tanssimisesta mitään, joten en osaa kommentoida niitä syitä miksi Jani tippui, mutta ilmeisen järkyttynyt hän putoamisestaan on ollut. MTV3:n nettisivuilla Janin olotilaa kuvaillaan tyrmistyneeksi ja Jani olikin putoamisen jälkeen hämillään siitä, että kuinka hänen elämänsä tuosta nyt jatkuu.
Minäkin hieman tyrmistyin ja aion nyt kirjoittaa pari sanaa aiheesta silläkin uhalla, että Jani siitä loukkaa herkän mielensä.
Jani, oletkohan ehtinyt jo unohtaa, että olet kansanedustaja. Sinut valittiin eduskuntaan demokraattisissa vaaleissa ajamaan äänestäjiesi asiaa. Sinulle maksetaan tuosta työstä tuhansien eurojen kuukausipalkkaa. Sinun paikkasi ei ole nyt missään tanssikisoissa vaan sinun paikkasi on siellä eduskunnassa ja haluan muistuttaa, että elämäsi jatkuu nyt silleen tylsästi. Ehkä siellä lakivaliokunnassa olisi tänään sinulle jotain tekemistä?
Eikö kansanedustajille voi laittaa jonkin kiellon, ettei edustuskaudella saa sitoutua mihinkään muihin tehtäviin kuin kansan edustamiseen tai ainakin palkasta leikattaisiin sitten osa, jos edustaja haluaa työaikansa tanssitreeneissä tuhlata? Jos jollekin kansanedustajan duuni on vain joku sellainen tosi ihku luottamustehtävä, vähän niin kuin vaikkapa kunnanvaltuustossa kumileimasimena toimiminen, niin eikö silloin voisi sellaiselle e edustajalle maksaa palkan sijaan vain jotain korvauksia siitä ajasta ja vaivasta, jota ehkäpä kansanedustajan hommalle tuhlaa?
Tuollainen tanssikisa vaatii paljon harjoittelua ja totta on takuulla se, että se aika, minkä Jani Toivola on rytkytellyt tanssilattialla on ollut pois hänen työajastaan. Oikein odotan, että joku 45-minuuttia ohjelma nostaa taas esiin kansanedustajien poissaoloja ja Jani Toivola selittää poissaoloja kirkkaalla äänellään ”nokumutkuniinku olin siinä tanssiohjelmassa” ja sitten me hymäillään, että ai piru, tosi ymmärrettävää.
Miksi nämä höpöjulkkikset ylipäänsä hakeutuvat eduskuntaan, kun veri vetää viihdemaailman puolelle? Jotenkin se on vähän sama juttu kuin se, että joku eduskunnassa tai meppinä jo istuva osallistuu eduskunta- tai eurovaaleihin, siis niin kuin ei riitä se yksi virka, vaan on vielä haettava jotain parempaa. Minusta sellainen on vähän jonkinlaista pakkomielteistä pyrkyryyttä ja / tai rahanhimoista touhua. "Ou fak. Vuosi tätä vaalikautta jäljellä ja nyt ois mahikset pyrkiä mepiksi... jos pyrin, niin sitten taas saan taloudellista lisäaikaa monta vuotta ja voin vaikka taas kesken kauden pyrkiä eduskuntaan. Jee, keksin ikiliikkujan."
Muutenkin vituttaa tämä maanantai ja pimeys.
Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!
Älä huoli. Pimeyden jälkeen tulee valkeus. On
siis toivoa.
Mutta Jani Toivola on ja pysyy Jani Toivolana;
vaikka kuinka muuta toivoisi.
supizeniläinen kotiäiti, Harmaasusi™
Ole mies ja katso totuutta silmiin.
Vai olikohan toiste päin?
supizeniläinen kotiäiti, Harmaasusi™
Voi jumalauta en paremmin sano. Kun kanki Kaikkonen oli ohjelmassa EI KUKAAAN surktellut tekeekö hän työnsä. Päinvastoin, kanki ratsasti suosionsa harjalla ja rötösteli Nuorisosäätiössä. MUTTA annas olla ku kansanedustaja, joka on tummaihonen ja VIELÄPÄ "saatana homo", niin kyllä sitä porataan ja haukutaan keskustelupalstoilla. Vittu hävetkää!
Millä tavoin se on teiltä rasistipaskat pois jos joku on homo ja tummaihoinen.
No Hannallapa olikin vasta älykkäs ja perusteltu mielipide. Näin vaikutetaan positiivisesti meidän kaikkien homokammoisten, rasistien tai muuten vain sanomattoman typerien kanssaeläjien ajatusmaailmaan. Kerrothan meille vielä lisää viisauksiasi, oi Sinä älyn airut :)
Helena, ei saa vähätellä tämän traagisen tapauksen seurauksia herkän Janin mielenterveydelle. Vähintä mitä Janin eteen on nyt tehtävä, on kriisiryhmän perustaminen eduskunnan muiden puppeleiden joukosta.
Kyllä miestä lyödään, haukutaan mustaksi, homoksi ja vihreäksi ja nyt tuomaristo on sitä mieltä että miehen tanssitaidot ovat riittämättömiä.
Kaikki edellä mainitut asiat eivät ole tietenkään totta, vaan ne perustuvat ennakkoluuloihin.
Nämä on niitä julkisuuden kirouksia joita täytyy hyvillämielin kestää,jotta nimi pysyy muistissa.Politiikassahan henkilölle on tärkeintä näkyvyys.
Onneksi Freddy Van Wortegheim tehdessään kaikkia noita ei tee sitä syrjiäkseen ketään, vaan koska... jaa, enpä tiedä? Typeryyttään, ehkä?
Iltalehden uutisessa eilenillalla: "Haikeaa tunnelmaa kevensi Janin lupaus ottaa Jutta mukaan saamaansa Afrikan prinssi -keikalle. " Mihin ihmeen keikalle Toivola on menossa? Eikös se ole KANSANedustaja? Voiko kansanedustaja keikkailla veronmaksajien rahoilla?
Saahan tuo Mikko Alatalokin keikkailla ja olla kansanedustaja
Tai Eero Lehti johtaa firmaansa
Tai Sirkka Anttila ja Pertti Hemmilä voivat hoitaa maatilojaan
Tai Jukka Kopra voi toimia edelleen toimitusjohtajana ja yrittäjänä ja toimii samalla kansanedustajana
Tässä vain muutamia esimerkkejä
Kyllä tässä oli selkeät rasismin piirteet. Tummahko mies suorastaan potkittiin ilman pienintäkään syytä ulos tuollaisten perus suomalaisten tieltä. Sanoisin kyllä etä rasismi tässä nosti päätään.
Vaativia kirurgisia operaatioita tehdään jo robotilla.
Puoluoekuri eduskunnassa voidaan automatisoida niin että vain
puheenjohtajat ovat fyysisesti paikalla. Nappia painaa robotti.
Muut joutavat risusavottaan, tanssimaan Afrikkaan tai mihin tahansa.
Ja mikähän typerä parku siitä olisi seurannut jos kansanedustaja
olisi voittanut . . .
Hauskaa on pohtia myös sitä, miksi Uudenmaan Vihreät valitsivat ehdokaslistalleen Jani Toivolan ja keitä jätettiin sen takia ehdokkaaksi valitsematta. Mitä tämä viestii vihreistä?
No oletko sitten sitä mieltä että Jussi Halla-ahon olisi jo aika ryhtyä tekemään poliitikon töitä. Tiedäthän, hoitamaan meidän kaikkien yhteisiä asioita. Ei pelkästään huudattamaan rasistikuoroa netissä.
Jani Toivola antaa juuri sopivan näköiset kasvot nykyvihreille. Sinnemäen lähdön jälkeen vihreillä olisi ollut mahdollisuus yrittää takaisin asiallisemmalle linjalle Ville Niinistön johdolla, mutta Jani Toivola, mediajulkkis Rosa Meriläinen ja muutama muu saman puolueen sirkuspelle vie median enimmän huomion typeryyksiinsä.
Ihan hyvä niin.
Todennäköisesti Jani Toivolasta on ollut enemmän hyötyä kansakunnalle tanssilattialla kuin eduskunnassa.
Valitettavasti.
Toimintaehdotus kansanedustaja Jani Toivolalle:
Lue alla olevat kolme US-juttua eiliseltä päivältä, mietiskele niitä, pidä niistä esitelmä vihreälle ryhmällesi. Olethan ryhmäsi tuleva varapuheenjohtaja kuten ryhmäsi jo etukäteen ilmoitti.
Jonna Purojärven 'Hyi, meitä syrjäytyneitä'
http://jonnapurojarvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/896...
Seppo Oikkosen 'Kuka jaksaa enää poliitikkoja'
http://kuinkakarlmarxtavataan.puheenvuoro.uusisuom...
Kari Kilpiön 'Hurskastelevat poliitikot ja virkamiehet'
http://karikilpio.puheenvuoro.uusisuomi.fi/89704-h...
Muutoin olen harvinaisen samaa mieltä Helena Erosen kanssa.
" Sinun paikkasi ei ole nyt missään tanssikisoissa vaan sinun paikkasi on siellä eduskunnassa ja haluan muistuttaa, että elämäsi jatkuu nyt silleen tylsästi. Ehkä siellä lakivaliokunnassa olisi tänään sinulle jotain tekemistä?"
Janilleko jotain tekemistä lakivaliokunnassa, täh? Nooot! :D
Perussuomalaiset rasistit pudottivat Jani Toivolan! Iltalehtiin sopiva otsikko. Ilmantekijäoikeuksia, kertoo kaiken.
Presidentin kommenttia odotellessa!
Tulin töihin, odotan kahvikuppia (minkä jälkeen sitten tohistaan veroeuroja näille tanssijoille mm.)ja luin Helenan tekstin.
Nostelen tämän koneen ääressä nyt kolmea eri hattua vuoronperään päästäni!! Helena ihanainen teki oikean hämmästelyn, ja myöntää vielä naisena ettei tajua tanssimisesta mitään. Ooooh, mälläsin miltei housuni.
Sitä on tullut todella ihmeteltyä, että mitä hemmetin kutvaletta KAIKKIEN edustajina tekee punttimummot, HIEMAN tyhmät pokasahat, työtä koskaan tekemättömät poskisolistit ja ylitunteelliset mister jazzfäsöönit.
Kun hommat menee päin persvakoa, niin siitä saa syyttää itseään se iloinen kansanosa, jolle median ja mainospirujen aivopesu uppoaa kuin temmi...puuhun. Ja toiselta osin ne omahyväiset asiantuhoajat joilla on ylisuuri kuvitelma omista kyvyistä luotsata kuppaista laivaa turvallisille vesille.
Oikea kokonaissekojen muumilandia, kertakaikkiaan.
---------
Ps. Hellulle raportti: naisettomana mariskona olen aina välillä kertonut edistymisistä. Taas olin hillumassa ja nyt jopa tarinaa iskettiin naaraille ja joku (kahju) naaras iski kiinni kuin sika limppuun. Ainoa vaan että taisi olla pirihoro kiimassa, joten ei ihme. EN lähtenyt.
Jani Toivola oli koko kilpaulun ajan paras, joten tyrmistynyt minäkin olen putoamisesta.
Mutta suomalaiset rakastavat kanki Kaikkosia ja typeriä duudsoneita, ne ovat niin suomalaisen näköisiä, piereskeleviä reinoja.
Kumpaa Suomalainen halveksii enemmän reinoja vai piereskelyä?
"Jani Toivola oli koko kilpaulun ajan paras, joten tyrmistynyt minäkin olen putoamisesta.
Mutta suomalaiset rakastavat kanki Kaikkosia ja typeriä duudsoneita, ne ovat niin suomalaisen näköisiä, piereskeleviä reinoja."
Eikös Toivola ole myös kristitty, ja täten mukana maailmanlaajuisessa rasistisessa ja kannibalistisessa salaliitossa "dari-anne suomalaista" vastaan?
Hyvä kirjoitus. Tiesitkö Helena, että ennen, muutama vuosikymmen sitten, kansanedustajille maksettiin vain kokouspäiviltä palkkio. He olivat kukin omissa siviilitöissään ja kun eduskunta kutsuttiin koolle, maksettiin palkkio noilta kokouspäiviltä. Aivan samoin kuin kunnanvaltuutetuille vielä nykyäänkin. Sitten, aikojen saatossa eduskuntaan valittiin paljon sellaisia, jotka tykkäsivät herran päivistä ja leveästä leivästä, päätti eduskunta näiden mukavuutta rakastavien äänillä, tehdä kansanedustajan työstä kokoaikaista ja hyväpalkkaista hommaa. Niillehän ennen maksettiin vielä kaikenlisäksi kaksoispalkkaa, elikkä saivat palkkaa siitä työstäkin, josta heidät eduskuntaan valittiin. Sitten kun tuo kaksoispalkan maksu lopetettiin, päättivät nostaa huimasti omia palkkoja ja keksivät siihen kaikenlaisia kulukorvauksia jne. Saalistus, se se on ollut aina edustajillamme etusijalla. Eivätkä ne osaa edes hävetä!
Kansanedustajat saavat sen takia suurta palkkaa, että he samastuvat herroihin eivätkä köyhiin. Lopputuloksena on se, että he sallivat joittenkin liliusten nostaa eläkkeenäkin 15 kertaa niin suuria tuloja kuin he itse olisivat saaneet alkuperäisissä ammateissaan.
Kansanedustajien asema herrana on mahdollistanut mm. seuraavat asiat:
1. Lapsiperheiden köyhtyminen ja päiväkodeissa lasten teippaaminen tuoleihin.
2. Vanhusten nöyryyttäminen
3. Pienyrittäjien kurjistaminen
4. Nokialle Tekes-rahaa noin sata kertaa sen maksamien verojen verran
5. Pakkoruotsi
6. Kaksikielisyys + åpårtheid
7. Palvelujen ulkoistaminen ja pomoille palkat kymmenkertaisiksi
8. Rokkitähtienkin umpisuolten puhkaisu eli terveydenhuollon alasajo
9. IT ja ICT -Suomen systemaattinen tuhoaminen.
10. Vuokralaisten kurjistaminen.
11. Kelvottoman ruuan tarjoilu kaupoista ravintolohin, joitakin luksuksia lukuunottamatta: käykääpä Tukholmassa katsomassa, mitä ne nykyisin syövät, ja sitten huomaa elintasomme surkean tilan; Helsingissä ei edes löydä kunnollista sapuskaa, vaikka kuinka etsisi.
12. JNE.
Ja lopuksi kuin amerikkalaisesta hyväntekeväisyysgaalasta, maksamme velkaa, todella maksamme!, kymmenien tuhansien ulkomaalaisten hyysääminen 57.000 euroa vuodessa netto.
Ei edes Arhinmäki suostuisi moisiin menoihin, ellei hän nyt tienaisi osaamiseensa verrattuna silkkaa lahjuspalkkaa.
Noh,Toivolahan tanssi ihan hyvin ja putosi vain siitä syystä,että
suomen kansa kokee suurta yhteenkuuluvuutta duudtsonien kaltaisten
"junttieinareiden" kanssa,Tanssitaidoillaan Leppälä ei paikkaansa
finaalissa ansainnut.Ei vaikka noin "junttienariksi" kehittyikin
varsin kohtuullisesti.Mitä sitten tulee noihin kansanedustajiin ja
heidän varsinaisiin hommiinsa olen samaa mieltä siitä,että sillä
palkalla minkä me heille maksamme pitäis tehdä todellakin sitä
hommaa,mihin heidät on valittuu.Ja tämä kattaa sitten kyllä kaikki
istuvat puolueet.Onhan se varsin kummaa,että jossain täysistunnossa
on vain puheitten pitäjät paikalla,muut ties missä.Minä ainakin ymmärrän täysistunnon niin,että eduskunta on niissä,jotakuinkin täydellisenä
paikalla.Noh,minä olen vain yksinkertainen minä...ehkä vaan en sitten ymmärrä.
Seppo,
Huomaan taas olevani jotakuinkin samaa mieltä kanssasi.Emmekä voi
jättää mitään puoluetta tämän asian ulkopuolelle,emme omiammekaan edes.
Riippumatta siitä keitä siellä on nyt tai ollut aikaisemmin,kaikki
tärkeät asiat on hoitamatta.Täytyy vaan elää toivossa,että jotain
merkkiä parempaan jostain suunnasta,mieluimmin tietysti kaikista,alkaisi näkyä.Aika kuluu vääjäämättä eteenpäin...ehditäänkös tässä näkemäänkään
parempia päiviä? Mitä tuohon saalistamiseen tulee,niin rehellisyyden nimessä on pakko kysyä...jos sinulla,minulla tai jollakin muulla olisi
mahdollisuus saalistaa itse,jättäisimmekö sen tekemättä.
otriis
Ja lisää toisesta Todellisuudesta. Jos on tämmöisiä ystäviä, mihin sitä enää vihamiehiä tarvitsee:
Matti Kupila Toisten näyttävästä menestymisestä mielensä pahoittamista kutsutaan usein kateudeksi. Kateellinen ei halua itselleen samaa, minkä toinen on saavuttanut, vaan haluaa tuhota toisen menestyksen.
17 minutes ago · Like
Johanna Kaivanto "– Ensi viikko pelottaa. Pelottaa, mitä se elämä on ilman tätä. Miltä tuntuu se viikko, kun samaa rutiinia ei enää ole. Tanssi on tuonut niin paljon iloa ja happea elämään, Jani kertoo." Voi tsiisus!!! Miten olisi jos Jani vaikka keskittyisit kansanedustajan työhösi?!?
12 minutes ago · Like
Petri Kaivanto Kaikki teidän urpoutenne on nyt julkaistu myös Uudessa Suomessa ko. kirjoituksen kommenttina. Tämä on nääs uusi politiikkani. Jos saisi jotain käytöstapoja tänne epäsosiaaliseen mediaan, hekoti-hek!
http://kaivanto.blogspot.com/2011/11/niklas-herlin...
Kaivannon kanava: Niklas Herlin: "Ja suksisit rasisti vittuun"
kaivanto.blogspot.com
Petri Kaivanto kirjoittaa, jotta ymmärtäisi mitä todella ajattelee. Joskus myös ajattelee ennen kirjoittamista. Vastuu on myös lukijalla.
5 minutes ago · Like ·
Tiina Pelkonen Jos pohjaat jonkun kansanedustajan työn seurannan mediahavaintoihin, niin huonosti menee. Päivittäismedia keskittyy lähinnä henkilökohtaisuuksiin ja niiden asioiden kommentointiin, joiden perusteella kyseinen media on henkilön leimannut. Koska olet nähnyt minkään tiedotusvälineen kertovan kansanedustajan työstä realistisesti? Minä en taida tietää Toivolan kansanedustajantyöstä sitä tai tätä, enkä pidä Vihreiden eduskuntaryhmän puuhia muutenkaan erityisen suuressa arvossa, mutta tanssijana Toivola on erinomainen. Luulisi sinun, Petri, taiteilijana arvostavan hänen taitoaan ja eläytymiskykyään. Hän osasi tanssikilpailussa koskettaa katsojien sydämiä. Tuntui nyt, kuin koko kisa olisi jo loppunut, viikkoa liian aikaisin. Vaikka onhan Viivi Pumpanenkin hyvä, mutta kun periaatteessa jo nyt kävi ilmi, että Duudson-Jarppi voi voittaa koko kisan. Syyksi monelle riittää, että Pumpanen on heidän mielestään pelkkä kikattava missi.
5 minutes ago · Like
Petri Kaivanto Johan tuon epäsuorasti kerroin. En katso mitään Tanssii Lehmien Kanssa, koska se ei tiätsä mitenkään kosketa.
Katsoin edustaja Toivolan ensimmäisen eduskuntapuheenvuoron suorana lähetyksenä Eduskunnan sivuilla ja olen lukenut häntä koskevat uutiset, hakkaroinnit ja sen sellaiset. Suurimmasta osasta kansanedustajia tiedän paljon vähemmän.
3 minutes ago · Like
Tiina Pelkonen Hyvä tuokin tietää, kiitos kun kerroit. Voin sitten tehdä vähän asetuksia tänne. Olen pitänyt sinua FB-kaverinani lähinnä tieteellisestä mielenkiinnosta, mutta joku raja.
about a minute ago · Like
Petri Kaivanto Tässä vielä vähän todellisuushahmotusta: Cinthia Fernandez argentiinalainen pissisjumalatar, johon verrattuna Viivi Pumpanen on abbedissa.
Tässä on tämä haastattelu, jos se nyt siirtyy tähän.
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?32352961
Toivon Janille kaiken hyvän, mitä elämä voi tarjota. Siitäkin huoliamatta, että se ketuttaa kaikkia makoilijoita.
Jos et tajua tanssimisesta mitään, olet täsmälleen Jarppi Leppälän tasolla. Ja Jarppi on sentään finaaliainesta!
Helenaa olisi kiva katsella ensi tuotantokauden tanssikilpailussa. Sopiskohan se Marko Keränen siulle kavaljeeriksi?
Vihreät hävisivät vaalit. He menettivät 15 edustajapaikasta joka kolmannen. Noin radikaali häviäminen indikoi kansan suosion romahtamista.
Uskottavuus on mennyttä.
Jani Toivola on poliittinen kysymys. Hän on luuseripuolueen edustaja.
Kuitenkin luuseripuolue on tungettu hallitukseen, vaikka kansa ei sitä halunnut.
Kansa tässä on petetty, ja kansalla on syytä olla vihainen, ei jollekulle satunnaiskansanedustajalle, vaan koko järjestelmälle, joka lyö suoraan kansan vyön alle.
Kuinkahan paljon Toivola on lyönyt tehtäviään laimin ?
Vai onko ollenkaan ?
Täysin asiaton kirjoitus. Se perustuu pelkästään hömppämedian kansanedustajan työstä antamaan kuvaan, eikä millään tavoin liity todelliseen kansanedustajan työhön.
Jos p-media haluaa esitellä eduskunnan valtaosin hömppävalossa, se ei välttämättä ole kansanedustajan vika, vaikka toisinaan (mutta harvoin) sitäkin. Media leijailee omissa maailmoissaan, mutta meidän ei pitäisi kuvitella hömppämedian satumaailmaa todeksi, vaan meidän pitäisi elää todellisuudessa.
Pitäisi.
En ole tuota tähtien kanssa tanssimista seurannut, mutta luulen että itsenäisyyspäivän vastaanotolla tullaan näkemään sellaisia "vartalontaivutuksia" Janin ja hänen seuralaisensa taholta että oksat pois. Muutenhan se tanssiminen linnanjuhlissa on aika jäykkää.
Näkyvät ihmiset tulevat näyttävästi esille. Vai miten sen sanoisi...
Eipä tuo tanssiin käytetty aika ole varmasti muusta pois kuin vapaa-ajasta.
Vaikka eduskunnassa istuisi täysipitkää päivää, niin siitä huolimatta liikunnalliselle harrastukselle jäisi aikaa.
Toivottavasti kadetit on valmennettu afrikkalaisprinssin riehakkaan paso doblen ja tulisen tangon taitajiksi myös naaraspuolisella tanssiotteella. Siis ettei tule syrjittyä linnan vieraita.
Mutta ajatteleppa jos Janilla olisi naisseuralainen linnan juhlissa. Miten se saisi hyvin monelta suut loksahtamaan. Janinhan ei tarvitse todistella kenellekkään mitään, joten naisseuralainen linnanjuhlissa ei olisi mikään mahdottomuus.
Joidenkin mielenilmauksiin voisi usea suhtautua silloin hieman toisella tavalla.
Jos olisin homo ja Jani, niin kyllä minä sen tanssiitähtien kisasta putoamisen tuottaman pettymyksen tanssikumppanilleni hyvittäisin sillä että veisin arvoisan daamin linnanjuhliin.
Aika hurja ajatus eikö?
Jos muistat kuka oli Afrikkaan vessoja tekevän yhdistyksen naispuheenjohtajan kumppanina, niin hän ei minun käsittääkseni ollut puoliso tai edes avomies. Saatan olla väärässä, mutta näin kuvittelisin.
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?29953572 2010 Linnanjuhlien vieraita.
Helena, olen sitä mieltä, että tätä sun blogisi Jani Toivolasta on naurettava ja järkipuutetta! Itse en katso kyseisen ohjelma, mutta silloin tällöin katson sitä vaimoni kanssa. Eilen sattui katsomaan sitä pätkää, jossa Jani pudotettiin kilpailusta.
Mielestäni Jani suhtautui pudotuksesta ihan reilulla mielellä, toisin kuin tanssin kumppaninsa. Pettymyksiä on varmaa kaikille osallistujilla pudotettua. Jani ei ole poikkeus! Totta kai mies saa olla pettynyt, kun kerran pääsi lähes finaalille. Sekö on kielletty häneltä?
Jos Jani juorulehtien mukaan on sanonut ”ei tiedä mitä pitäis tehdä tulevaisuudessa….plä..plä..”! Ei se tarkoittaa sitä, että Jani on ”unohtanut” olevansa kansaedustajan työssä!!?? Helena, sinä väännät kärpäsestä isoksi häräksi!!
Kansaedustjatkin ovat ihmisiä, heillä on myös harrastuksiinsa työn ohella. Onko sekin kielletty heiltä?? Kuinka moni täällä kommentoijista tietävät kuinka paljon aikaa Jani viettää työssä ja harrastuksiinsa? Jani on kuten muutkin kansaedustajat harrastaa mieliharrastuksiinsa silloin kuin hänellä on aika siihen, kuten Stub (triathlon), Teuvo (”baarit”). Jani menee sinne tanssi-ohjelmaan mukaan niin kuin muutkin julkikset (esim. Harkimon ex-vaimo).
Mikä Janissa on niin viehättävä, että joudut omistamaan hännelle oman Blogin kirjoituksen???
Arvostan mielipidettäsi ja sitä, että jaksat kirjoittaa noin pitkään, vaikka samaan aikaan voisit seurata Big Brotheria tai muita tosi mielenkiintoisia teeveeohjelmia.
On hyvä, että eri mieltä olevat ihmiset saavat äänensä kuuluville, ja asiat tappelevat, eivät ihmiset.
Itse olen sitä mieltä, että Helenan kirjoitus on loistava ja erinomainen.
Markus, arvostan, että arvostat mun mielipidettäni. Mutta BBta olen nähnyt muutaman jakson. Se riittävästi mulle! Viimeksi näin BBta n. vuosia sitten.
Katsoin vuosien varrella muitakin live-ohjelmia. Ei mulla ole tarve kuin toisilla kirjoittaa toisista ihmisista "hölypölyjä" juttuja, varsinkin kun ei tunneta sitä ihmistä hyvin. Ehkä pelkästään vain juorulehtien kautta.
Helenaa vastaan ei mulla ole, enkä herjaamaan Helenan persoonallisuudesta tai ihmisenä. Mutta häneen kirjoituksen loistavuudesta ja erinomaisuudesta olen erimieltä. Helenan kirjoituksesta paistaa enemmän Janista kuin "asiasta" keskustellaan! Voipi olla Helenalla on huono päivä (maanaintai ja synkkä syksyinen ilma), mutta Janiako ansaitsee nyt häneen kiukuisen purkauksensa???
Eihän tässä siitä ole kysymys, onko Jani viehättävä vai ei. kansanedustajien pitäisi tehdä sitä duunia, mistä heille maksetaan. Se kai oli jutun ydin. Ihan sama onko lesbo, homo, vihreä, punainen tai teerenpönttö. Nyt tulee se vaikutelma, että nämä edustajat tekevät mitä lystäävät ja milloin huvittaa. Viisi kuukautta lomaa vuodessa ja kas, huomenna alkaa heillä työviikko, joka päättyy perjantaina.
Kansanedustaja ei ole työsuhteessa eikä hänellä siksi ole työaikaa. Eikä tarvitse ollakaan. Kansanedustajan tuoma lisäarvo yhteiskunnalle on siinä, että äänestyksissä päätetään kulloisenkin enemmistön mukaisesta politiikasta. Laki tulee voimaan, kun hallituksen esitys saa eduskunnassa enemmistön taakseen. On aivan yhdentekevää, kuinka monta tuntia tai minuuttia yksittäinen kansanedustaja käyttää eduskuntaan. Vahtimestareilta ja virkamiehiltä odotetaan työpanosta, koska ehidät on palkiattu työhön. Edustajaa ei ole palkattu töihin, vaan valittu päättämään.
Ok, itse otin tuon v... sanan pois omasta blogistani, kun yx kaveri kehoitti niin tekemään :)
Mutta on se totta, että tämä harmaus ja pimeys ei ole sitä parasta ihmisen aikaa, laiffii (life).
Terveisiä sinne Lieksaan. Kyllä se siitä vielä valkenee - noin 5kk kuluttua...
Ette ehkä tunne l. tiedä ja ymmärrä eduskuntatyötä. Ihan sama missä Toivola huitelee. Puolueet kai panisi edustajansa kuriin jos niiden 100% läsnäolo olisi tärkeää. Sixpackin määräenemmistö vie kaiken haluamansa läpi, moni luulee että isossa salissa istuminen olisi tärkeää muutenkin kuin äänestyksissä ja oman uran kannalta näkyvyydessä tv-lähetysten aikana. Tietääkseni päätöksiin, lakien sisältöön, pääsee vaikuttamaan vain valiokunnissa ja 1.kauden edustajilla on hyvin vähän sanomista.
Puolueen mukana on painettava nappia jos meinaa saada toisen pestin ja ikuisen lorvipaikan ts. riittävän eläkkeen. Eikö vaikkapa Mikko Alatalo tee edelleen keikkaa, Kanarialla asti? Mitä muita reissumiehiä ja -naisia onkaan
Jani oli selvästi paras tanssija miehistä joten harmi kun tipahti. Viivi voittaa ellei Jarpille masinoida äänivyöryä.
Tasa-arvovaltuutetulle tutkintapyyntö?
Ei ole Hellun parhaita tämä avaus.
Eikä kannattaisi kirjottaakaan, jos ei tiedä mistä on kysymys.
Minä kerron veratuskuvallisesti:
Jos jääkiekkojoukkue häviää kotiottelunsa maaleilla, mutta kotiyleisölle annetaan kuitenkin huutoäänestyksellä oikeus ratkaista voittaja, niin kotijoukkue voittaa aina.
Tästä oli kysymys. Tuo Duudsonien Jarppi hävisi pelin, mutta lakeuksien junttien,- ja Duudson-fanien huutoäänestyksellä nousi parempiensa ohi.
Jani Toivola parinsa kanssa todellakin oli ylivoimainen Duudson-Jarpin esityksiin verrattuna, jossa työn teki Jarpin pari,- ja Jarppi seurasi perässä, kuin mäntypökkelö. Vähän käsiään levitteli,- ja siinä se oli.
Jarppi tosin itsekin ohjelman alussa toivoi, että häntä äänestettäisiin vain tanssitaitojensa perusteella, mutta eihän pohojanmaan juntit sellaista tajua kuunnella.
Fiksua olisi, jos hän julkisesti ilmoittaisi saaneensa finaalipaikan ulkotanssillisilla keinoilla,- ja vetoaisi vielä kerran äänestäjiinsä. Sinne Seinäjoen- Vaasan suunnille, etteivät munaisi itseään (maakuntaansa) enempää äänestämällä häntä huipputanssija Viivi Pumppasta vastaan, koska ovathan nuo eri planeetoilta tanssijoina:
Kaunis,- ja osaava Viivi,- sekä kömpelö Jarppi.
Ps. Ja,- Jani Toivola esiintyi fiksusti koko ajan, kun hän tuossa ohjelmassa oli.
Turhaan häntä pilkataan tässä keskusteluketjussa.
No, vittu.
Kielletään sitten viihde poliitikoilta, mutta se vaatisi ensin jonkunlaisen kapinan syntymistä.
Kymmeniä,- satojatuhansia ihmisiä eduskuntatalon edessä, vesitykkejä,- ja muuta...
Ei tämä ole Helena sinun parhaitasi, kuten ei eilen ollut Jarpillakaan, mutta suosio nostaa huipulle.
Minusta tämä pitäisi nostaa karuselliin muutamaksi päiväksi, että nähtäisiin US:laisten kanta tähän tärkeään asiaan.
Hakkaraisella kansanedustajan työ on 24/7. Onko vihreillä eri säännöt?
Veit sanat suustani. Duudsonit nyt ihmetyttää minua muutenkin. Minkälainen vauvaksi jäänyt katsoo noita noitten pelleilyä?
Saman kaltaiset vetävät toistensa puoleen. "Vauva" ihminen katsoo näitä duudsoneja.
Tanssiohjelmaa tykkäävät niitä, jotka pitävät tansseista/julkisista.
En ymmärrä miksi kansaedustajat eivät voi osallistua, jos heillä on aika siihen. Kyllä minä haluaa nähdä onko kansaedustaja yhtä huonoa tanssija kuin työssäkin???
Mietityttää vain, että milläkä perusteella mustamaalaat Pohjanmaalla asuvat junteiksi, jotka eivät tajua, että nolaavat itsensä Jarppia äänestämällä? Meinaatko todella, että ainoastaan pohjanmaalaiset ovat äänestäneet Jarppia? Kylläpä niitä faneja löytyy ympäri Suomen, ei ainoastaan Pohjanmaalta.
Omastakin mielestä Jarppi ei olisi ansainnut paikkaa finaaliin, sillä hän todellakin oli jäykkä pökkelö tanssiessaan. Ihmistä ei vain voi kontrolloida, kun on kyse hänen omasta päätäntävallastaan. Kansa halusi näin that's it.
Vielä, jos ottaisin kantaa Helenan kirjoitukseen, niin todettakoot, että olen myös samaa mieltä, että kansanedustajien palkka pitäisi maksaa sen mukaan, mitenkä paljon uhraa aikaansa työlle. Se, että on päässyt pestiin, ei tarkoita sitä, että olemalla pois voisi nostaa palkkaa. Jos et tee töitä, et tarvi palkkaakaan. Näinhän se menee muissakin pesteissä. Eikö?
En tiedä, että minkä verran Toivosella nyt meni varsinaista työaikaa tuohon touhuun, mutta epäilen, että on joutunut kokopitkiä päiviä vetään treeneissä, että oppii askelluksen jne. vaikka sitten aikasempaa tanssitaustaa olisikin. Tuo aiempi tanssitaustakin on asia, josta voisi nostaa uuden keskustelun. Onko reilua ottaa ohjelmaan kilpailijoita, joilla on selkeä tanssitausta, kun mukana on myös kisaajia, joilla ei pahemmin tanssitaustaa ole? Peace.
Mene harrastamaan tanssia, niin ymmärrät. Se on LIIKUNTAA!!
Pienenä vanhempiani laittoivat mut tanssikouluun. Olin vihainen heille, mutta nyt kiitän heitä. ;)
Juuri näin. Käytiin yhteen aikaan melko ahkerasti vaimon kanssa tanssimassa, nyt on ikävä kyllä jäänyt vähemmälle. Pitäisi käydä säännöllisesti ettei käy niin, että aamulla on kuin selkäänsä saanut.
Kolme viikkoa sitten oltiin synttäreillä ja tuli pilkkuun asti tanssittua. Aamulla ei meinannut sängystä päästä, kun kaikki paikat sattui.
Tanssi on jonkunlainen kutemisen esiaste. En ymmärrä, enkä ole harrastanut moista omituista tomintaa.
Saahan tuo Mikko Alatalokin keikkailla ja olla kansanedustaja
Tai Eero Lehti johtaa firmaansa
Tai Sirkka Anttila ja Pertti Hemmilä voivat hoitaa maatilojaan
Tai Jukka Kopra voi toimia edelleen toimitusjohtajana ja yrittäjänä ja toimii samalla kansanedustajana
Tässä vain muutamia esimerkkejä
No niinpä. Mutta kun Toivola onkin vihreä ja homo - ja sehän ei näille Puutos2011-akoille (sukupuolesta riippumatta) käy.
Miksi yrittäjällä , maaniviljelijällä tai lääkärillä pitäsi olla etuoikeuksia kansanedustajana ?
Tai joku saa toimia kokopäivägigolona 40 vuotta, ainakin Puutos 2011 liikkeen jäsenistö saa tyydytystä ???
Eikä kansanedustajanakaan olla töissä 24/7 periaatteella
Mutta keikalla oleva taiteilija tapaa kansaa monin verroin enemmän ja saa oikeaa palautetta enemmän kuin illat ja yöt kammiossaan murjottava edustaja
Eivätköhän ne äänestäjät osaa kertoa seuraavissa vaaleissa mikä on sopivaa ??
"...mutta olkoon sitten niin."
Ei se ole. Mutta se on, että vetää herneet nenään vain samankaltaista käytöstä harjoittaneiden ihmisten SIITÄ osasta, joka sattuu resonoimaan omien fobioiden ja ennakkoluulojen kanssa - ja näitähän sun tapauksessasi tuppaavat olemaan erilaisten vähemmistöryhmien edustajat.
"...keskityttävä siihen työhön josta palkka maksetaan."
Ja siitäpä sitten kipin kopin todistamaan, että Toivolan harrastustoiminta häiritsee jotenkin hänen työntekoaan. Vai riittävätkö vihreys ja homous jo itsessään todisteiksi teillä siellä Puutoksessa?
Selvä, pyydänkin sitten nöyrimmästi anteeksi Fräulein Überägalitatsturmführeriniltä ja jään innokkaasti odottelemaan hänen
tulevaa ylistävää bloggaustaan esim. iloisista ja työteliäistä somalibussikuskeista. Jokin tosin kertoo minulle, etten välttämättä tee järkevästi, jos pidätän hengitystäni odotellessani.
PS. Mutta kai ne todisteet Toivolan työtehon ja tuottavuuden laskusta tanssiharrastuksen vuoksi sentään jo kuitenkin löytyivät? Vai pitäisikö tässäkin kohtaa odotellessa pikkuisen hengittää välillä?
Voisin mie selittää. Sulla kun näet on tapana häiriintyä kaikenlaisten vähemmistöjen hölmöilyistä, mutta harvoin jos koskaan sitten kyllä mistään valtaväestön edesottamuksista. Mutta kaikillahan meillä pimeä pisteemme on, joten nuku vaan rauhassa.
No juuri siitähän on kyse että ns. asioiden hoitaminen kansanedustajien taholta näyttää olevan joko pelkkää omien asioiden hoitamista, tai yleisten asioiden hoitamatta jättämistä.
sirkustähtikratiaa. Nukkemestarit vetää sitten langoista kenenkään huolestumatta - koska on ne sirkushuvit. Ihanata!
Kansa saa sitä mitä on tilannut.
Äänestetään viihdetaiteilija kansaedustajaksi, niin saamme ”viihdekansaedustaja”.
Äänestetään ”juoppo” kansaedustajaksi, niin saamme ”juoppokansaedustaja”.
Äänestetään Laulaja kansaedustajaksi, niin saamme ”laulajakansaedustaja”.
Äänestetään populisti kansaedustajaksi, niin saamme ”populistikansaedustaja”.
Urheilullinen (Stub) tai liikemies-… Jne….
Luuletteko, että olla kansaedustajana he luopuisivat lempi ”harrastuksiaan” ja kiltisti/ahkerasti tekevät hommansa?
Mielestäni presidentinvaaleissakin on kysymys eräänlaisesta Duudson-Jarppi-ilmiöstä.
Erityisesti Timo Soinin osalta, mutta myöskin Sauli Niinistö nauttii Jarppi-ilmiöstä.
Jarppi-ilmiö tarkoittaa olemista kilpailussa huonompi, kuin vastustajansa, mutta kansa huutoäänetyksellä nostaa ylös.
Ei tämä tanssikilpailua kummempaa ole poliittinenkaan kilpailu.
"Päätän raporttini täältä tähän."
oliko ensimmäinen ja viimeinen kerta kun Euroviisuvoittajaa sai kaikkialla äänestää puhelimella. Tietysti Lordi voitti.
Jos samanlainen mahdollisuus aukeaa Miss Universum- kisoissa se pitää osata hyödyntää lähettämällä Suomen edustajaksi Hannele Laine-Hantta Krause-Wilma Schlizewski
No jos lähdetään ensin siitä hallituspuolueen kansanedustajan työstä. Tässä harvainvallan ja puoluekurin luvatussa maassa tärkein tehtävä on painaa oikeaa nappia äänestyksen koettaessa. Sehän nähtiin väliaikaisrahastoäänestyksissä - puolet porukasta oli pihalla kuin lintulaudat - hei, mistä me äänestettiin ????
Joten eiköhän Toivola "vaativista" hommistaan ihan kiitettävästi selviä.
Mitä taas tulee itse tanssikilpailuun, niin epäilemättä Toivola oli näistä kilpailijoista se paras tanssija.
Mutta se paha handicap ! Ei suinkaan se, että mies on musta tai homo, vaan se että miehellä on tanssijan tausta.
Tällaisessa kilpailussa, jossa muut vedetään kisaamaan suoraan pystymetsästä äänestäjät katsoivat, että etu oli liian suuri, joten se reilun pelin ja tasa-arvon hengessä se päätti äänestää Toivolan ulos.
"Pekka, hoitaako Sirkka Anttila ihan todella itse maatilaansa?
Kuinka yrittäjyys ja viihdeohjelmaan sitoutuminen ovat toisiinsa verrattava asia?"
Maatila on nykyään yritys siinä kuin esim Lehden konsernikin
Ja Toivola ja Alatalo ovat myös yrittäjiä siinä kuin Lehtikin-
Toimialatkaan eivät ole niin kaukana, viihdettä ne lehdetkin sisältävät
Miten erottelet yrittäjät niihin , jotka saavat/pitää hoitaa firmaansa ja niihin, jotka eivät saa hoitaa ??
Helena,
Sulta meni nyt jo aika överiks.Vai onko sulla jotain faktaa,että
Toivola olisi käyttänyt harrastamiseen työaikaansa ja varsinainen
työ on jäänyt tekemättä.Vaikka olen jossain määrin edustajien työnteosta
yleisellä tasolla samaa mieltä,niin sun inttäminen on jo älytöntä.
Joutuu jo melkein miettimään...mahtaako nyt siellä teilläpäin olla se
tietty aika kuukaudesta?? :D
Samaa mietin. En siis mitään tiettyä periodia, vaan tuota Toivolan mollaamista. Olihan siellä yhdellä kaudella Kaikkonenkin.
Ehkäpä ensi vuonna näemme Presidentti Väyrysen, Niinistön, tai Haaviston taivuttelemassa tangoa...
Jani Toivola se jaksaa ihmisiä ärsyttää:)
Näin eilen tuon ohjelman lopun. Minusta Jani oli siinä ihan ok tilassa, hän lohdutteli tätä partneriaan joka oli pettynyt. Janille on tapahtunut suuria juttuja tänä vuonna. Se, että hän on ensimmäinen "puoliverinen" Suomen eduskunnassa on todella merkittävä juttu ja tärkeä signaali siitä että ajat Suomessakin on muuttuneet. Meitä on monenvärisiä, monenlaisilla taustoilla. Ennenhän värivariaatio tarkoitti kampaajan päähän loihtimaa mustaa, punaista tai valkaistua kuontaloa.Take your pick.
Mä vähän luulen että Suomeen tummana syntyminen antaa keskivertoa paremmat lähtökohdat suhtautua pettymyksiin ja sellaista suhteellisuudentajua josta monet täällä elämästään vaikertavat voivat vain haaveilla.
Yksi asia arvon aivokärtsänneet ***kkunat:
Te puhutte nyt SIRKUSHUVISTA, minkä ei ainakaan minun mielestäni tulisi olla KANSANEDUSTAJAN toimiin kuuluva tai edes aikaansa muutoinkaan vievä juttu sinä aikana kun sitä kansaa edustaa!
Hoitakoot ensin ne asiat kuosiin ja menkööt sitten pestinsä jälkeen vaikka mr. lotharille liukuvoidepurkin apuvastaaviksi ja kommentoimaan asiaa johonkin Mämmilooran Sanomiin, mutta hoitakoot ne ASIAT ensin edes säälliseen jamaan!
Se millaista kuvaa te totaalisen ynnähtäneet hupitäyteisen elämän fanittajat(näköjään enemmistö ehtopuolen mukanohevia ellejä ja kaarlosetiä) annatte nuoremmille, on juuri syynä sille että yli puolet nuorista on vielä teitäkin enemmän kehällä todellisuudesta ja elämän täyttää silkka TURHUUDEN KARNEVAALI.
Kaikkea verrataan johonkin 'idoliin', tiedettä ja asian todellisia edistäjiä halveksutaan, tekijöitä ja yrittäjiä parjataan. Mutta kun söpö ja seksikkään sensuelli lusmunaattori tanssii, hytkyy tai nylkyttää, -ja hävitessään hieman loukkaantuu- koko 'aikuisten viisaiden' lauma huokailee itsetyytyväisinä sohvillaan, että -kylläpä meillä on kivat asianhoitajat.
Eli hieman on prioriteetit vituillaan -suoraan sanottuna.
Koska maailmamme on seko ja jakomielitautinen.
Epäilen että linnan pömpöösin karkeloinnin jälkeen jossain on taas otsikko missä hehkutetaan ensin Janikan sanomana seuraavaa:
-Olen niin onnellinen itsenäisestä suomesta. (enhän ole sen pysymistä sellaisena kuinkaan kuitenkaan edistänyt)
-On mahtavaa olla rakentamassa parempaa huomista. (hymyilemällä ja tanssimalla)
-Olen niin iloinen Jani että olen niin iloinen Jani.(koska olen mummojen idoli janijani)
-Olenhan niin ylpeä kumppanistani että olenhan olenhan.(koska koska olenhan olenhan)
Tai jotain vastaavaa helinää
Ja sitten toisaalla hymykorvissa kuva rouva resitentistä kehumassa ENSIMMÄISENÄ kaikkia homoseksuaaleja ja sirkushupailijoita MAHTAVASTA rohkeudesta ja maailmanrauhaa edistävästä hovinarreilusta. Svenebanaan är so mykkykiva kibanaba.
Ps. mainitsen nyt edelleen, että minä EN kammoksu/vierasta/inhoa/kritisoi/karsasta/vihaa/jne. homoja, vaan järjettömyttä ja tiuku sisällä kilahtelevia pääkoppia joilla hommaa nyt ajetaan.
Ei voi minkään kun saat lietsottua omalla samankaltaisella ajattelulla (tässä asiassa) minut kirjoittamaan mitä aivolohkojen yhteispelistä irtovaa.
Olen muuntunut mies. Heitin yltiönegatiivisuuden hatelikkoon ja himmasin vaihdetta hieman hupimpaan suuntaan muuntumatta kuitenkaan eri jannuksi. Syy tähän jo kolme bannia & tilin tuhoamista aiemmin, sekä se, että tajusin erinäisiä asioita MUIDEN arvosta ja ainutlaatuisuudesta (mikä on täsmälleen sama kuin itseni arvo ja ainutlaatuisuus).
Olenhan olenhan jankutinkuti vain YKSI mies mielipuoli puolikahju vaan samas venees, tai jotain sinnepäin. Osani kannan ja apua annan jos vain kanssaeläjän jalat juuttuu santaan.
Päivän jatkoa.
Seppo: ekan kerran luin kommenttiasi Ari Alsion blogiss ja silloin olit perin allapäin mutta sittemmin olet ollut paremmalla fiiliksellä liikenteessä ja Helenan blogi on hyvä paikka päästää irti.
Pentille:
Aivan. Ari avasi silmiäni ja sieluani; sanashamaani. Kuten kaikki he jotka siellä avautuivat. Tosin olin valinnut karuista poluista jo sen karumman kulkea. Itkin silloin isäni vuoksi, typeryyteni vuoksi ja kaikkien yksinäisten vuoksi. Tuntui mahtavalta. Ehkä typerää ja tunteellista, mutten väitäkään olevani viisas. höhlä oon mutta omallaiseni höhlä, ainoa tälläinen. Kahelikin vaan taitava kaheli.
En edelleenkään korrektiksi tule, sillä maailma ja surullisen suuri enemmistö on unessa pahasti. Ei aina heidän oma vikansa.
Mutten tahdo pahaa kellekään joka ei sitä vaatimalla vaadi. Te kaikki -erimieliset ja kalkkunatkin- olette arvokkaita ja ominanne ihania. Eri mieltä tulen olemaan jatkossakin jos tarvetta.
Jatketaan polulla.
Helena:
Sinäkin osaltasi auttajani olet ollut. Se on kummaa kuinka pienet sanat digitaaleissa voivat auttaa.
Asian vierestä meni, mutta oli vastattava.
Ja toki sanan säilä viuhuu jatkossakin.
Ylevöittävää illan jatkoa kaikille.
MIkä on kansanedustajan palkka per kuukausi?
Kuinka monta prosenttia palkka on noussut per vuosi, entä verrattuna muihin palkansaajiin?
Ja onkos kukaan joskus sanonut, että kansanedustajien palkan pitäis olla siks korkee, että se houkuttelis parhaat kyvyt politiikkaan?
Taisivat viime kerralla jopa laskea palkkoja, tai ainakin yrittivät. Mutta korkeallahan nuo huitelee, niin kovat on palkat, että päätä huimaa. Eipä sellaisista palkoista haluta poiskaan, pudotus on aika raju.
Jos kansanedustaja ei saisi kuin korkeintaan kokouspalkkioita eikä tämäntyyppinen toimimaton puoluepolitiikka olisi toiminnassa, minä ainakin pyrkisin eduskuntaan. Raha ei kiinnosta. Raha houkuttelee ahneet ja pelkästään paksu lompakko aiheuttaa houkutusta korruptioon - jos nyt ihan vähän vielä lisää saisin, jookos kookos..?
"Jos yrittäjä ramppaa päivät yrityksensä asioilla tai sikatilallinen lapioi paskaa kun pitäisi hoitaa kansanedustajan hommaa, niin eihän se käy niin, mutta eihän nyt kenenkään tarvitse maatilaansa tai yritystään myydä siksi, että on kansanedustaja"
Yrittäjien itsensä tekemän arvion mukaan yritys vaatii työtä 24/7/365
Vai valehtelevatko he ?
Ja näitä sivutoimia löytyy kaikilta kansanedustajilta mittavia määriä
esim maatalousyrittäjä Esko Kivirannalla on edustajaaikaan ollut mittava valikoima muitakin sitoumuksia
Veronmaksajain Keskusliitto ry:n hallitus 1991-2004
Varsinais-Suomen Keskustan maatalouspoliittinen toimikunta (pj) 2001-2004
Agronomiliiton valtuusto 2002-
Suomen Keskustan talous-, yrittäjyys- ja veropoliittinen työryhmä 2003-2007
Suomen Keskustan talouspoliittinen työryhmä 2007-
Suomen Keskustan maaseutu-, luonnonvara- ja ympäristötyöryhmä 2003-2004
Suomen Keskustan maaseututyöryhmä 2005-2010
Varsinais-Suomen Keskustan maaseututoimikunta (pj) 2005-2008
Varsinais-Suomen Keskustan maaseutu- ja maataloustoimikunta (pj) 2009-
Metsänhoitoyhdistys Lounametsä ry:n valtuusto 2005-
Puutarhaliitto, hallitus 2007-
Metsäliitto Osuuskunta, edustajisto 2007-
Turun Osuuskaupan edustajisto 2008-
Ja näitä sivutoimia löytyy kaikilta kansanedustajilta mittavia määriä
esim yrittäjäon edustajaaikaan ollut mittava valikoima muitakin sitoumuksia ja tehtäviä esim Ilkka Kanervalla on ollut koko edustajauran ajan merkittävä määrä sivutoimia
Kokoomuksen nuorten liitto (pj) 1972-1976
Kokoomuksen puoluehallitus 1972-1994
Kokoomuksen puoluehallituksen työvaliokunta 1972-1994
Suomen urheiluliiton valtuusto 1978-1990
Suomi-Salaman edustajisto 1979-1989
Veikkaus oy:n hallintoneuvosto 1980-1985
Turun Paasikivi-seuran hallitus (pj) 1984-1987
Neste oy:n hallintoneuvosto (vpj) 1984-1988
Suomen urheiluliiton valtuusto (pj) 1984-1990
Paasikivi-seuran neuvottelukunta (vpj) 1986-
Turun Paasikivi-seuran hallitus 1987-
Suomi-Salaman hallintoneuvosto 1989-
Alko oy:n hallintoneuvosto (pj) 1989-1991
Suomen Urheiluliitto (pj) 1990-2005
Turun messujen hallintoneuvosto (pj) 1990-
Suomen liikunta ja urheilu ry (vpj) 1993-2003
Suomen Olympiakomitea (vpj) 1993-
Imatran Voima oy:n hallintoneuvosto (pj) 1995-1996
SITRA:n hallintoneuvosto (pj) 1995-2003
Veikkaus oy:n hallintoneuvosto (pj) 1996-
Auria (Turun Puhelin) hallitus 1999-2003
SITRA:n hallintoneuvosto 2003-
Yleisurheilun MM-kisojen järjestelytoimikunta (pj) 2003-2006
Turun Osuuskaupan edustajisto 2003-
Ihan kaikkia kommentteja en jaksanut lukea, eli kaipa tästäkin joku siis on jo sanonut..
Aivan sama, onko median kertoma Janin murtuminen nyt todellista vai ei, on se kansanedustajan paikka siellä nimenomaan kokouksissa istua ja kuunnella joka hiton ikinen tylsä lause, jossa voi olla jotain informaatiota koskien tulevia päätöksiä. Moni nykyinen laki menee läpi sillä tavoin, että kansanedustajat saavat jonkun "tiivistetyn" tietopaketin aiheesta, josta usein luetaan vain ensimmäiset pari sivua. Niissä pointit on kärjistettyinä, myöhemmillä sivuilla lukee tarkemmin, mitä niiden vaikutukset olisivat ja nostavat asiat esille niin kuin ne ovat. Mutta sinne asti ei lueta - on niin tylsää tekstiä.
Minä en äänestä ketään eduskuntaan täysipainoisesti edustamaan kansaa - minä äänestän sinne henkilön, joka vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, että jaksaa lukea ja kuunnella noita asioita ja istunnoissa äänestää järjen, ei tunteen, mukaan. Mutta kun on parempaa tekemistä, ei kuunnella, ei lueta loppuun, mennään fiilispohjalta. Naurettavaa pelleilyä.
Tietenkin kansanedustajillekin tekee hyvää jotain harrastuksia pitää. Mikäs siinä, jos Toivola käy tanssimassa tai Hakkarainen oluella. Kunhan ovat istumassa ja kuuntelemassa sitä raskasta kakkaa, mitä istunnoissa joutuu kuuntelemaan - ja tekevät niitä päätöksiä ottaen huomioon kaikki esiin nostetut faktat. Useimmiten (kansakin) kuuntelee vain niitä kovaan ääneen tunteella huutavia mediapellejä, joilla ei faktoista ole hajuakaan. Karsimaattinen diipadaapaa puhuva psykopaatti saa enemmän valtaa, kuin faktoihin perehtynyt, hitaasti ja hiljaa puhuva nero.
Kunpa olisikin vain eduskunta, josta tuollainen sirkus on tullut - samaa sirkusta vedetään työmarkkinoilla ja koulutuksessa. Jokainen on siitä hieman vastuussa, sillä jokainen, joka erehtyy sen karisman mukaan menemään miettimättä asioita yhtään enempää, on oikeuttanut alati mätänevämmän systeemin olemassaolon.
Itse olen vain tyytyväinen siitä, kuinka edes sinne seiskalehteen naamat pääsee - vaikken kyseistä julkaisua lue. Olkoonkin pelkkiä pellejä, jotka sinne pääsevät. Jos he ovat samalla kansanedustajia, nimenomaan heidän nousu turhiksi julkkiksi ja heidän osittainen mustamaalaaminen herättää kansassa inhoa. Huomataan demokratian toimimattomuus ja suorastaan hävetään, ketä on mentykään äänestämään. Demokratian suosio on ollut jyrkässä laskussa ympäri EU:n, Suomessa laahataan vain hieman perässä. Täällä viime mittauksen mukaan 55% kannattaa demokratiaa, eli aika marginaalinen on sen kannatus enää. Ja jatkuvasti saamme yhä enemmän tietoon typeryyksiä, joita kansanedustajat (ei edes pelkät ensimmäisen kauden edustajat) tekevät, jolloin suosio romahtaa sitäkin alemmas.
Sinussa on potentiaalia, vaikka ehkä hieman turhan vihamielisen kuuloista toistaiseksi. On ihanaa, että sinäkin kaipaat muutosta (jo puolueesi nimen perusteella päättelen näin), mutta muutokseen on aika löytää keinoja sinänsä demokratian ulkopuolisin keinoin. Ei tarkoita kansalaistottelemattomuutta, mutta politiikan ollessa noin kieroa mulle-kaikki-heti- peliä, ei siellä oikeaa muutosta saada aikaan - ei ainakaan hyvää muutosta.
Jatka ihmeessä kirjoittelua (en tosin epäile, että sitä lopettaisitkaan). Mielipidevaikuttaminen on toistaiseksi parhaimpia tapoja saada muutosta aikaan eduskunnan ulkopuolella.
Jonnalla on hyviä näkemyksiä, se eilinenkin juttu "syrjäytymisestä" (=vetäytymisestä) lämmitti suuresti.
Puoluebarometrista puolueet vaikenivat tyystin. Sen sijaan höpöttivät rasismia, rasismia, rasismia.... Näin ihmisten ajatuksia huomaamatta ohjaillaan ...
"muutokseen on aika löytää keinoja sinänsä demokratian ulkopuolisin keinoin" (jonna). - Tällaista tässä koko ajan kaipaisi ... mitä se voisi olla? Olemmeko me näin saamattomia?
Jos jotakin, niin yksilön on ymmärretävä oma vastuunsa elämästään, onnestaan ja suhtautumisestaan maailmaan. Pitämällä oman päänsä pääsee jo pitkälle. Oli kyseessä mikä tahansa yksilöä nakertava asia, on sille syynsä, miksi se yksilöä nakertaa. Tuntee vaikkapa epäoikeudenmukaisuutta. Miksi niin tuntee, se on kyettävä perustelemaan. Ja mitä voi tehdä? Ainoastaan olemalla itse oikeudenmukainen.
On helppoa päästä viisaiden miesten ja naisten johtopäätökseen: Ole se muutos, jota maailmassa haluat (Gandhi muistaakseni tämän sanonut). Jos haluat maailman olevan tasa-arvoisempi, kohtelet kanssaihmisiä tasa-arvoisesti. Jos kaipaat maailman väestön vähenemisen viemällä ihmisten hengen, viet sen ensin itseltäsi. Kun toimii juuri niinkuin itse toivoisi maailman toimivan, virheellisen toiminnan näkee suoraan omasta elämästään - silloin huomaa, kuinka tulisi toimia toisin. Jos jokin toiminta aiheuttaa sietämättömiä ongelmia omaan elämään, on toimintaa muutettava.
Suurimpia ongelmia ihmisten toiminnassa onkin se, kuinka aina "nuo ensin, sitten mä perässä". Jos itse kaipaa esimerkkiä muualta, miksei ymmärrys riitä siihen, että itse voi toimia samanlaisena esimerkkinä muille? Minä ainakin pyrin elämään elämäni toimien niin, kuin toivoisin kaikkien muidenkin toimivan. Huomaan silloin tällöin virheitä toiminnassani, joten korjaan niitä. Pelkästään riittävän paha mieli toiminnasta kertoo minulle, että toimin väärin. Toiset huomaavat toimintani kannustavana esimerkkinä - toiset pelkäävät ja kaikkoavat muualle. Mitä useammassa tilanteessa yksilö törmää oikeelliseen toimintaan, sitä vaikeampi hänen on toteuttaa epäoikeudenmukaista toimintaa. On pakko alkaa tehdä yhteistyötä, on pakko alkaa ymmärtää ihmisiä. On pakko hyväksyä yhteistyön ja yhteisöllisyyden positiivinen merkitys myös omassa elämässä.
Minua ei haittaa Toivolan osallistumisessa muu kuin se, että käsittääkseni piti olla tanssitaidoton tms. osallistuakseen ko. ohjelmaan, ja Toivolahan on ihan tanssituntejakin ottanut tanssija. Epäreilua semmoinen puuha, joten parempi on että finaalissa on oikeasti sellaisia jotka eivät ihmeemmin ole tanssinut. Jarppi on ainakin kehittynyt ihan pystymetsästä tanssijaksi tämän ohjelman aikana :D
Toivottavasti Jani Toivola pääsee edes johonkin radio-ohjelmaan kuinka häntä loukkaa se, että tanssikilpailuun osallistumista ei katsottukaan yksipuolisesti ihaillen. Ehkäpä hän löytää syyn suvaitsemattomuudesta myös putoamiselleen? Minä en ole Jani Toivolan julkisista esiintymisistä huomannut pitkään aikaan muuta keskeistä sanomaa kuin sen että jompaa kumpaa hänen vähemmistöstatuksistaan, toisinaan jopa molempia, on loukattu syvästi ja järkyttävästi.
Tässä ketjussa on taas niin hyväntahtoista ja lämpimän myötäelävää huumoria. Kerrassaan kaunista ja arvokasta perussuomalaista mietettä kanssaihmiseltä toiselle.
"Muutenkin vituttaa tämä maanantai ja pimeys."
Äläpäs nyt, tämä hämärä vuodenaika on hieno.
Jollet saa tuulella tulta tupakkaan, niin et saa pimeällä pillua.
Tähtitanssimista en ole seurannut, mutta kyllä se on taas kerrassaan surkeaa jos Janilla on paha mieli. Maailma on niin epis paikka!
Lahen Breesnevi hopotin ja konizorro on vuan kade kun ei oo omat jutut listoilla. Tällä kertaa.
Älä välitä Pekkamies, oot siekii ihan juila äijä.
Nukkuissais ja sukeltaessas. Ja joskus ihan herreillä ollessaiskii.
On se kyllä ripkele:
Jos Tuomas Enbuske tai joku muu m.julkku kirjoittaa blogin niin 50 ensimmäistä viestiä osoittaa perslipoa mairitteluineen päivineen -se että mitä sillä luullaan saavutettavan on jäänyt hämärän peittoon ainakin minulle- . Sitten alkaa kälätys ja molotus ja toisille kettuileminen (kyllä, olen harrastanut sitä minäkin, vammainen kun olen minäkin)
Mutta kun joku puolueen väriä liputtava tavan jallari kirjoittaa jotain -mitä tahansa-, niin saman tien on päällä sanamyllyt, kauhistelut, hämmästelyt, pällistelyt, ihmettelyt, ummetus, kummastelut, nieluproput, ounastelut, noidannuolet, herkistymiset, närkästymiset, loukkaantumiset, hemorroidit, suuttumiset, myrtsitykset, leukaluun jäkitys, väärinkäsitykset, hermopultit, kimmastelut, sapetukset, haimatulehdus, happohyökkäykset, kiivastelut, suolisolmu, kyrpiintymiset, ärpiintymiset ja muut vastaavat mukavat vitutukset! Kylläpä ketuttaa. Ja sitten kun yrittää sanoa KERRAN hyvän sanan niin joku leimaa koulukiusaajaksi! Tutkele(=kahden voimasanan liitto)!
Pointti oli Helenalla kyllä se että Toivola kyllä tanssii -ja murtuu-, vaan mitä se muuta tekee? Ei mitään.
Sama käy AIKA MONEN PUOLUEEN valituille KANSANEDUSTAJILLE. MITÄ NE TEKEE: Ne sirkushuviveivaa ja hupirunkkaa. Minä en tahtoisi sellaisesta maksaa. Enkä ole ainoa.
Aattele nyt Janinkin kohtaloa. Mies on harjoitellut koko vuoden tanssimista naisen kanssa ja nyt sitten Eduskunnan homofobiakerho jättäytyy pois linnanjuhlista ikäänkuin protestiksi yhteiskunnalle. :)
Pimeyteen ja vitutukseen auttaa jouluvalojen asentaminen. Eilen tein parvekkeestani köyhän taivaan ja tänään ripustelin kepin kanssa jouluvalot roskakatoksen räystään alle.
Kommenteissa voivotellaan sitä, että Toivola saa epäreilua kohtelua ja tarpeetonta kritiikkiä koska on homo + musta-vihreä. Mutta hoitaa hommansa kuitenkin kuulemma mallikkaasti. Taisi muuten pudottaa Kasvin lisäksi järkimiehen eli Juurikkalan Timon.
Luulen, että samat ihmiset kirkuivat kauhistellen Kike Elomaan valintaa kansanedustajaksi, koska tämä on "viime kauden" julkkiksia ja vielä ex-kehonrakentaja, laulaja ja mitä kaikkea muuta kammottavaa + sopimatonta rahvaanomaista.
Uuden eduskunnan pelikauden alkutaipaleella haastateltiin uusia kansanedustajia ja kysyttiin valtion budjetin loppusummaa. Sinuhe Wallinheimo, Anna Kontula ja.... yllätys yllätys Jani Toivola floppasivat pahasti. Ei mitään hajua summasta. Toivolalta pääsi vielä joku epätoivoinen selittely-yritys.
Vastoin viherälymystön kaikkia ennakkoluuloja Elomaa tiesi loppusumman.
Haluan Suomen kansanedustajaksi päteviä, ahkeria ja sitoutuneita ihmisiä, en oman edun tavoittelijoita, tärkeilijöitä tai julkisuuskeekoilijoita.
Sitä paitsi tuo tanssiohjelma on niin syvältä kuin olla voi. Kuka helvetti määrää miten tietyn musiikin tahdissa pitää hytkyä. Sinne vaan sätkimään niinkuin itse kokee. Jos kerran pakko tuollaista formaattia on suoltaa. Voi dziisus niitä "tuomarien" kommentteja - nilkan ojennus tai ranteen taivutus oli sinne ja tonne. Jos paremmuusjärjestystä ei voi ratkaista senteillä, sekunneilla tai maaleilla, on ihan turha kisata.
Koomista on tuon tanssikisan uutisointi. Voisi luulla, että on olympialaiset menossa mitä ko viihdeohjelman uutisointiin tulee.
En ole viitsinyt koskaan katsoa kyseistä ohjelmaa. TV:stä ei nykyisin hakemalla hakienkaan löydy kelvollista katsottavaa.
Kielletään samalla kansanedustajilta kaikki muukin elämä. Kyllähän Stubbillakin menee varmasti Marathonin harjoitteluun paljon aikaa. Lukitaan heidät johonkin koppiin tekemään työtä, koska heidän pitää uhrautua yhteisen hyvän eteen. Eiköhän tässä nyt unohdeta, että ihminen ansaitsee elää elämäänsä, kuka tietää, jos vaikka Jani saa inspiraatiota ja jaksamista omaan kansanedustajan tehtäväänsä tanssin kautta.
Jani Toivolalla on muutenkin paljon selvästi annettavaa Suomelle, eikä hän ole vain höpöhöpö-julkkis, vaan myös koulutettu näyttelijä. Sen lisäksi hän on osoittanut poikkeuksellista älykkyyttä ja rohkeutta, kun hän uskaltaa ottaa esille arvomaailma-asioita yms.
Suomessa on syntymässä selvä vastareaktio suvaitsevaisuutta vastaan, koska se nähdään vaarana. Palaamme ajassa taaksepäin pitkän matkaa, jolloin suurin osa toiminnasta oli reaktiivista eli rutiininomaista tai automaattista asiaa sen kummemminen pohtimatta. (Weber) Se, että joku saa jotain ei tarkoita, että se on sinulta pois! Merkityksellinen toiminta on juuri sitä mitä Toivola tekee, joka on vastakohta reaktiiviselle toiminnalle, siinä rikotaan hieman rutiinia ja tavallista, mutta pysytellään siltä perinteissä. Meidän kulttuurimme ei katoa mihinkään, ne pelkokuvat on luotu samasta syystä kuin pelkäämme "muita", "tuntemattomia", "ulkopuolisia" ja "toisia". NE OVAT VAARA!
Jos kerran olet kaikesta eri mieltä Jani Toivolan kanssa niin eikö sun pitäisi olla iloinen, että hän tekee harmittomia asioita sen sijaan että sekaantuisi valtion johtamiseen, johon joku tarpeeksi iso osa Suomen kansasta on hänet valtuuttanut?
PS. minusta sekä Hakkarainen että Toivola ovat ymmärtäneet oikein hyvin mitä suomalaiset kansanedustajiltaan haluavat.

Kommentoi 161 kommenttia